Forbrukarrådet og Regnskogfondet klagar inn seljar av kjøkkenreiskap til Forbrukartilsynet

Etter ei rekkje førespurnader frå forbrukarar har Forbrukarrådet sett nærare på nettbutikken Skogshjerte. No blir seljaren av kjøkkenreiskap klaga inn til Forbrukartilsynet for villeiande marknadsføring og grønvasking.

TEAK: Skjærefjøl i teak. Det er store utfordringar knytte til hogst og produksjon av teaktømmer i tropiske land. Foto: Shutterstock

Av Andreas Framnes/Forbrukerrådet.

Skoghjerte sel ulike kjøkkenreiskapar i tre, med påstandar som «100% kjemikaliefrie», «Treets naturlige oljer gjør redskapene vannavvisende» og «100% tre i skandinavisk kvalitet».

Sendar frå Kina

Forbrukarrådet har i 2025 teke imot 30 forbrukarførespurnader på Skogshjerte. Dei handlar i stor grad om kvaliteten på produktet og angrerett.

– Nettbutikken ser norsk ut, men forbrukarar vi har snakka med rapporterer om postsendingar frå Kina, seier Elin Volder Rutle, fagsjef for berekraft i Forbrukarrådet.

Elin Volder Rutle, fagsjef for berekraft i Forbrukarrådet. Foto: Helen Mehammer/Forbrukerrådet

Eit kjapt søk på Skogshjerte.shop på trustpilot.com viser lite imponerte kundar, som gir nettbutikken ei vurdering på 1,7 av 5 stjerner.

Blir klaga inn til Forbrukartilsynet

Skogshjertes marknadsføring på nettsida og i sosiale medium gir ifølgje Volder Rutle grunnlag for å vurdere fleire brot på marknadsføringslova:


  1. Nettsida manglar grunnleggjande informasjon om namnet på foretaket og telefonnummer. E-postadressa er i tillegg godt gøymd på nettsida. Dette er informasjon som skal oppgivast etter både marknadsføringslova og angrerettlova.
  2. Forbrukarar fortel også om stadfestingar på bestillingar med kinesiske teikn og svært lang leveringstid, noko som kan tyde på at produkta kjem frå kinesiske dropshipping-aktørar.
  3. I tillegg verkar marknadsføringa av brukarmeldingar som skeiv og potensielt villeiande. Berre eit lite utval positive meldingar blir offentleg viste, sjølv om det etter alt å døme finst langt fleire negative. Dette kan innebere ein feilaktig presentasjon av kundetilfredsheit, i strid med marknadsføringsloven § 8.

Ingrid Tungen, leiar for avskogingsfrie marknader i Regnskogfondet. Foto: Regnskogfondet

Regnskogfondet: – Store utfordringar

Skogshjerte bruker gjentekne og ikkje-dokumenterte påstandar om «berekraftig kvalitet» i marknadsføringa si, både på nettsida og i sosiale medium. Mellom anna skal kjøkkenreiskapane ifølgje Skogshjerte vere laga av regnskogtømmeret teak.

Det er store utfordringar knytte til hogst og produksjon av teaktømmer i tropiske land, ifølgje Ingrid Tungen, leiar for avskogingsfrie marknader i Regnskogfondet.

Grønvasking?

Berekraftspåstandane blir likevel ikkje konkretiserte, og opplysningane om treverk og naturlege oljer seier heller ikkje noko om kvifor produkta skal vere meir miljøvennlege enn andre tilsvarande kjøkkenreiskapar. Det kan vere grønvasking, ifølgje Volder Rutle:

– Ifølgje Forbrukartilsynets rettleiar er slike breie og vage miljøpåstandar i utgangspunktet villeiande og forbodne etter marknadsføringslova. Den næringsdrivande må kunne dokumentere at produktet belastar miljøet vesentleg mindre gjennom heile livsløpet for å kunne bruke dei, avsluttar ho.